Svømningen er mere teknisk krævende end løb og cykling. Samtidig er det også den disciplin, hvor den enkeltes start forudsætninger er meget forskellige. Som i de øvrige discipliner vil vi gerne favne både dig, der skal lære at svømme crawl til dig, der tidligere har svømmet konkurrence-svømning.

Også her tilbyder vi undervisning på forskellige niveauer – du kan orientere dig om disse niveauer længere nede under afsnittet ”Niveauer”

Vi tilbyder fra september til og med maj svømning alle dage undtagen søndag. Enkelte dage har du endda mulighed for svømning både morgen og aften. Slut maj til sidst i september svømmer vi også udendørs både åbent vand og havnebadene. Start og slut tidspunkt for udendørs sæsonen kan varierer lidt fra år til år (afhængig af vandtemperaturen som helst skal lidt over 13 grader)

Om de mere generelle målsætninger for træningen i klubben se her:

Vi benytter os af følgende svømmehaller frem til og med maj 2017. Bemærk nogle af stederne skal man have adgangskort:

  • Bellahøj Svømmestadion (du skal bede om et keycard – skriv i Facebook Swimgruppen for et sådant)
  • Emdrup Badet (sig du kommer fra /tri club denmark i receptionen, der er intet kort)
  • Frankrigsgade svømmehal (sig du kommer fra /tri club denmark i receptionen, der er intet kort)
  • Hillerød Gade Svømmehal (sig du kommer fra /tri club denmark i receptionen, der er intet kort)
  • Kildeskovshallen (sig du kommer fra /tri club denmark i receptionen og du får et kort)

Du kan orientere dig om disse haller på dette link: https://teambade.kk.dk

Kildeskovshallen er den eneste hal udenfor Købenavns Kommune, som du kan læse mere om her: http://kildeskovshallen.gentofte.dk/da

Træningstider og niveauer gældende frem til og med maj 2017 fremgår af nedenstående tabel

Vi benytter os af følgende niveau inddeling

Niveau 1: Du kan svømme 400 m under 7 min

Niveau 2: Du kan svømme 200 m under 5 min

Niveau 3: Du kan svømme 200 m men er langsommere end 5 min

Niveau 4: Du kan ikke svømme crawl, eller kan ikke svømme crawl længere end 50 m

Der findes rigtig mange forskellige teknikøvelser. Ofte er det en god ide at komme til træning og få dem gennemgået og prøve dem selv. Der vil komme et lille udpluk her på et senere tidspunkt

  1. Hold til højre når du svømmer på en bane
  2. Når du starter bagved andre hold da en minimumsafstand på 5 sekunder
  3. Vær stille når træneren giver en besked – der er altid dårlig lyd i en svømmehal
  4. Vi er til en hver tid underlagt gældende regler for den enkelte svømmehal (uanset om du synes de er rimelige
  5. Hvis du kommer for sent, så spørg hvor langt de andre er kommet på banen. Det er dårlig stil at starte fra toppen af programmet
  6. Det er tilladt at overhale undervejs i serierne, men overhal udenom, som du ville gøre i trafikken. For at deltage i vores åbent vands træning skal du kunne svømme minimum 300 m uden pause (ikke nødvendigvis i crawl)

I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Da vores niveau-inddeling baserer sig på en tid for 200 m eller 400 m er der mulighed for at blive testet på en af disse 2 distancer den første uge i hver måned

Testen giver dig dermed både mulighed for at følge din udvikling samt eksempelvis at stige fra niveau 3 til niveau 2.

For den interesserede atlet er det muligt at svømme både en 200 m test og en 400 test. Tiden for de 2 tests kan så omsættes til din anaerobe tærskel (se afsnittet om arbejdszoner) udtrykt som en tid pr 100 m.