Løbeundervisning

Løb alle niveauer

Vi træner året rundt uanset vejret. Dog undtaget de dage hvor myndighederne fraråder udkørsel.

Vi træner tirsdag og torsdag aften fra 18:30-20:00. Samt søndag morgen klokken 9:00 i Dyrehaven.

Vi løber korte intervaller med høj intensitet om tirsdagen. Længere intervaller i moderat intensitet om torsdagen. Og en længere tur i lav intensitet om søndagen.

Træningen er som udgangspunkt for alle. Og det er målsætningen, at alle skal kunne deltage uanset løbeniveau. Det er dog ikke altid muligt at alle løber samlet under opvarmningen. Det vurderes på dagen hvor stor spredningen i niveauet er

De generelle målsætninger for træningen, eksempelvis at det skal være sjovt, men samtidig er vigtigt at du forbedrer dig, gælder også for løb. Du kan læse mere om målsætningen for træningen i klubben her: XXX

 

Fra super motionister til begyndere

I klubben har vi alt fra super motionister til begyndere. Træningen tilrettelægges (jævnfør målsætningen) så alle uanset niveau kan få udbytte af træningen og forbedre sig.

Som udgangspunkt løber træneren bagerst og sikrer ingen bliver væk under opvarmningen

Såfremt nogen vil løbe hurtigere end gruppen skal man selv kende vejen. Opvarmningsrunden vil blive forklaret inden trænings start. I denne kan indgå forskellige opsamlingspunkter

Hvis der er 2 trænere (eller et erfarent klubmedlem) deler vi op i 2 grupper dem som løber hurtigere end 6 min/km i opvarmningen, og dem der løber langsommere.

Vi henstiller til let overbærenhed fra de hurtigste løbere under opvarmningen, således at vi holder os sammen i 1-2 grupper.

På intervallerne er løbet frit. Der løbes på en runde, eller en ud/hjem rute, som enten er forklaret eller gennemløbet fælles. Det anbefales at du følger trænerens anvisninger for intensiteten under intervallerne eller varighedsløbet. Særligt for din egen skyld, således at du ikke træner for hårdt for ofte, og dermed risikerer overtræning eller skader.

Så brug dit krudt under intervallerne, og hyg dig med dine klubkammerater under opvarmningen og afjog.

Trænings
lokationer

Sankt Annæ Gymnasium: Sjælør Boulevard 135 – Parkeringsplads, 2500 Valby

Der er mulighed for at skifte tøj, lægge tasken og tage bad i svømmehallens omklædningsrum. Her er der mulighed for at løbe på Vestre Kirkegård, Søndermarken eller Valbyparken.

Sparta-Hallen, Forhallen til Østerbro stadion, Gunnar Nu Hansens Plads 7, 2100 København Ø.

Der er mulighed for omklædning, bad og for at opbevare dine ting i aflåste skabe. Medbring selv hængelås. Der er begrænset med skabe, så kom enten tidligt, eller spørg din træningsmakker om I kan deles om et skab.

Træningen tager udgangspunkt fra Stadion og fører os typisk rundt i Fælledparken og på selve Stadionet. Som afveksling bruges også ruter og faciliteter i Østerbro-området, eks. Rigshospitalets trapper, Kastellet, Strandpromenaden ved Svanemøllen/Nordhavn, samt Kildevældsparken.

Dyrehaven, Klampenborg St., Dyrehavevej 1.

Herfra tilbyder vi ugens lange kontinuerte tur i lav intensitet. Turene er typisk optil 15 km lange. Der vil være flere hold med forskellige tempi og distancer. Dette foregår om søndagen klokken 9.

Diverse informationer